A Raiffeisen Bank hivatalos közleményben tájékoztatja ügyfeleit, hogy az Apple alkalmazásboltban felmerült technikai hiba több bankkártya téves terheléséhez vezetett. Az érintett ügyfeleknek biztosították, hogy intenzív együttműködés folyik az Apple képviselőivel a hiba mielőbbi orvoslása érdekében.
Értesítjük Ügyfeleinket, hogy a külső partnernél bekövetkezett technikai probléma miatt egyes Ügyfeleink bankkártyáit az Apple alkalmazásboltja tévesen megterhelhette. Kollégáink felvették a kapcsolatot az Apple illetékeseivel, a probléma megoldása folyamatban van. Szíves türelmüket köszönjük. – írta a hivatalos közleményben a Raiffeisen Bank.
Sok bankkártya-tulajdonos jelentett indokolatlan terheléseket az Apple Pay rendszerben, mely során különféle összegek kerültek levonásra tranzakciók nélkül. A probléma érinti azokat az eseteket is, ahol korábban már megszűnt előfizetések díjai ismételten megjelentek az ügyfelek számláin.
A helyzetre gyorsan reagálva, az OTP és az MBH Bank azonnali lépéseket tett az érintett ügyfelek érdekében. Több ügyfél arról számolt be, hogy bankjuk ideiglenesen felfüggesztette a kártyájukat, és elindították a téves tranzakciók vizsgálatát. Egyes ügyfelek saját kezdeményezésükre letiltották kártyáikat, hogy megakadályozzák további nem kívánt terheléseket.
A digitális bankkártyák használata jelentős védelmet nyújthat ilyen jellegű pénzügyi anomáliák ellen. Ezek a kártyák gyorsan és egyszerűen kezelhetők, ami lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy azonnal reagáljanak a problémákra, minimalizálva a lehetséges károkat.
Amint a bankok és az Apple közösen dolgoznak a probléma megoldásán, fontos, hogy az ügyfelek folyamatosan ellenőrizzék tranzakcióikat és jelentsenek minden szokatlant. A Raiffeisen Bank és az érintett pénzintézetek köszönik az ügyfelek türelmét és együttműködését ebben az átmeneti időszakban, és ígérik, hogy tájékoztatni fogják őket a helyzet fejleményeiről.
Forrás: www.raiffeisen.hu